úterý 3. února 2015

Fotopostup dort 3D Kočárek

Kočárek


Kočárek je vyrobený z jedné dávky čokoládového korpusu, z jedné a půl dávky čokoládového krému, Nutellového krému na obmazání pod potah a je proložený banány. 
Potažený je pravým marcipánem, detaily jsou z hmoty Smartflex Velvet.
Barveno gelovými barvami.

Na dort kočárek jsem si připravila podložku se zvýšenou základnou, aby kočárek neležel "na bříšku". Vše je obalený karton v balícím papíru a celofánu. Zvýšená podložka je 6 kartonů na sobě.

Korpus jsem dvakrát prokrojila. Z papíru jsem si připravila šablonu.

Podle šablony jsem si vyřízla základní tvar. Odkrojky jsem dala stranou, později jsem z nich vytvarovala boudičku - viz. dále.

Základní tvar korpusu jsem si nožem upravila na tři velikosti. Od nejmenšího jsem je promazala krémem a proložila banány.

Z většiny odkrojků jsem vytvarovala boudičku a zbytek použila na punčovinu. Dala jsem ztuhnout do lednice.

Dopunčovaný dort.

Z druhé strany. A opět ztuhnout do lednice.

Dort jsem dorovnala a dohladila krémem z Nutelly a másla.

Z druhé strany.

Rozvalování marcipánu obarveného pastelovou gelovou barvou na žluto.

Potahování. V tento moment jsem ještě byla přesvědčená, že byl dobrý nápad potahovat celý dort najednou.

Tady mě už přepadly pochybnosti...

A tady jsem si nadávala...odřezala jsem přebytky marcipánu a začala zahlazovat.

Doporučuji potahovat raději na víckrát...nemusela bych pak tohle zahlazovat ještě další hodinu...a i tak nebyl výsledek úplně dokonalý, jak je vidět na dalších fotkách.
(zahlazování marcipánu - kromě zahlazování kosticí, prsty a hladítkem je u větších nerovností dobré vzít trošku marcipánu a pomocí vody z něj udělat "kašičku". S tou pak jdou zamáznout i větší rýhy.)


Začala jsem zdobit. Nejdřív jsem si udělala proužky (z pastelovou zelenou gelovkou obarveného Smartflex Velvetu) na boudičce pomocí extrudéru. Na krajní jsem si vytlačila silnějšího hada, na ty uprostřed o něco slabšího. Nalepila jsem pomocí vody.
Proužek okolo korbičky jsem si vyřízla z vyválené hmoty, poté jsem ho přejela květinovým strukturovacím válečkem a pak vodou nalepila kolem dokola.
Na spoj proužků jsem nalepila vykrojenou kytičku.
Deku jsem udělala také ze Smartflexu. Vyválela jsem si plát, ze kterého jsem vyřízla požadovaný tvar. Rovný okraj jsem přehnula. A deku přenesla na dort.

Pomocí kostice jsem vytvořila dojem prošívané deky.

Příprava kol. Vyválela jsem si černě obarvený Smartflex Velvet a pomocí panákové skleničky z něj vykrájela kola.

Extrudérem jsem si vytlačila tenké válečky, které jsem pak vodou nalepila na na kola.

Extrudérem jsem si ještě vytlačila placatý proužek, který jsem nalepila okolo kol. Po zaschnutí jsem je celé přilepila na kočárek.

Zbytek obarvené hmoty z kol jsem použila na madlo. Tlustá část je tou hmotou obalená špejle, tenčí části jsou obalené drátky. Jejich konce jsou zapíchnuté v dortu.

Hotový kočárek.

Žádné komentáře:

Okomentovat